Team talk
Mogućnost motiviranja igrača je jedna od ključnih odlika koju treba posjedovati svaki trener. Oni koji mogu „napaliti“ svoju ekipu da se nastavi boriti istim žarom i kada gubi 3-0 i da sa istom željom ulazi u mečeve sa nižerezrednim kao i onim vrhunskim timovima, već u samom startu imaju snažnu osnovu za dobre rezultate. Idealan primjer ovakvog tipa trenera je Miroslav Ćiro Blažević. U javnosti često osuđivan i prozivan, uvijek je ostao dosljedan svojim, pomalo neobičnim, metodama motiviranja. Što god neko mislio o njemu efikasnost tih metoda se ne može dovesti u pitanje. Ovaj segment je u FM prenesen dosta realno i nudi velike mogućnosti. Igrači FM-a nerijetko zanemaruju „Team Talk“ i jednostavno ga prepuštaju asistentu. U nastavku ćemo pokušati da vam približimo ovaj element igre i da pokažemo kako iz „Team Talk-a“ izvući maksimum.
Prvi korak u određivanju team talk-a jest prikupljanje informacija. Do informacija se u FM-u dolazi svakim novim klikom. Osnovu će vam dati Assistant Manager Feedback. Ovdje ćete pronaći informacije o generalnom stanju u ekipi, te eventualno probleme pojedinih igrača u timu ukoliko oni postoje. Dalje treba promatrati kakve su realne mogućnosti vaše ekipe u meču koji slijedi, trenutnu formu, domaći ili gostujući teren... O svemu detaljnije u nastavku.
Team Talk ćemo podijeliti na tri dijela: Pre Match, Half Time i Post Match
Pre Match Team Talk (PMTT)Opcije PMTT-a sa kojima ćete se susresti u najvećem broju slučajeva su:
You can win - Možete pobijediti
Wish luck - Sretno
I expect a win- Očekujem pobjedu
For the fans – Odigrajte za navijače
The result will come – Uživajte i rezultat će doći
Postoji više scenarija u kojima se možete naći prije svakog meča, mi ćemo obraditi one od njih koji se najčešće događaju.
-
Ukoliko je ekipa u dobroj formi, nemate problema sa povredama i izraziti ste favorit U ovom slučaju vrlo često se zna dogoditi da se igrači opuste i podcijene protivnika. Asistent nas prije i upozori na takvu situaciju. U ovom slučaju najbolja opcija je „I expect a win“. Dakle jasno igračima govorite da očekujete pobjedu i da opuštanju nema mjesta. U ovakvoj situaciji NIKADA nemojte koristiti opciju „You can win“. Tada ćete dati opravdanje njihovoj „aroganciji“ i vrlo lako se može desiti da protivnika shvate neozbiljno te vam se to može osvetiti.
-
Nalazite se pred neizvjesnim mečom sa ekipom približne kvaliteteOvo je razumljivo najčešći, ali ujedno i najkompleksniji scenarij. Ovdje se u obzir može uzeti ogroman broj faktora i bilo bi nemoguće u ovom tekstu obraditi ih sve. Ukoliko nakon što ih sve sagledate mislite da ste u boljoj poziciji od protivnika preporučena opcija bila bi „You can win“, s druge strane ako procijenite da ste ipak blagi autsajder onda je opcija „Wish luck“ vjerovatno najprihvatljivije rješenje. Također u oba slučaja možete koristiti i opciju „For the fans“. Ona posebno dobiva na značenju kada igrate protiv rivala. U takvim duelima preporučujemo korištenje ove opcije u svim slučajevima. Ona je ujedno vjerovatno i „najbezbolnije“ rješenje kada ne znate što da kažete igračima u bilo kom trenutku. Za vrijeme testiranja Team Talka za potrebe ovog tutoriala, ni jednom nije primjećen negativan utjecaj ove opcije.
-Ulazite u meč u kojem nemate šta izgubiti i bod bi bio veliki uspjehOvakvi mečevi sigurno nikome nisu dragi i ponekad uspjeh može biti i da se iz meča izađe tako da se ne ošteti moral ekipe. Idealna opcija je „The result will come“.
Half Time Team Talk (HTTT)Angry - Sramotna igra
Disappointing - Razočaravajuće
You can win - Možete pobijediti *
Encourage - Ohrabrivanje igrača
Pleased - Zadovoljavajuće igra
Thrilled - Odlična igra
Don't get careless - Poziv na oprez
Enjoy the rest of the game – Uživajte u ostatku utakmice
*Pojavljuje se samo u slučaju neriješenog rezultata na poluvremenu
-
Zadovoljni ste rezultatom na poluvremenu, imate prednost od više golove razlikeU ovom slučaju u obzir dolaze opcije Pleased, Thirlled, Enjoy the rest of the game. Prva opcija je sasvim razumljiva, dok sa druge dvije treba biti oprezan. Thrilled znači da ste oduševljeni igrom tima i koristite je samo ako je zaista tako. Sljedeća opcija je još „opasnija“ i nju treba koristiti samo ukoliko je odlična igra tima praćena i golovima. Dakle ukoliko imate prednost za koju smatrate da se ne može prokockati. Ovo se može smatrati nekim vidom nagrade timu, za dobro odigrano prvo poluvrijeme.
-
Vodite sa jednim golom razlikeTakođer više opcija dolazi u obzir. A to su Encourage, Pleased, Don't get careless. Ohrabrivanje ekipe posebno će dobro doći ukoliko imate neočekivano vodstvo protiv jačeg suparnika. Ipak postoje slučajevi gdje vodstvo sa jednim golom nije dovoljno dobro pa u tom slučaju naravno nećete koristiti Pleased. Don't get careless je logično rješenje jer prednost od jednog gola nije garancija pobjede pa u skladu sa time igrači moraju ostati oprezni.
-
Neriješen rezultat koji je zadovoljavajućiOvo se odnosi na situaciju kada na poluvremenu imate neriješen rezultat koji vam odgovara. Najčešće je to protiv jačih protivnika ili u kup utakmicama kada čuvate rezultat. Zavisno od situacije moguća rješenja su Encourage, Pleased, Don't get careless.
-
Neriješen rezultat koji ne zadovoljavaDakle suprotnost od predhodnog slučaja. Imate neriješen rezultat, ali vam treba pobjeda. Ovdje treba biti vrlo oprezan jer rezultat nije katastrofalan te ne bi smjeli biti previše „grubi“ prema igračima. „You can win“ je opcija koju bi u ovom slučaju trebalo najčešće koristiti a ponekad i Dissapointing može poslužiti, to ćete ponovo sami morati prosuditi.
-
Gubite sa jednim golom razlike Dakle negativan rezultat automatski isključuje sve pozitivne reakcije, osim u slučaju da ste zadovoljni ako gubite sa jednim golom. Takvi slučajevi su rijetki, ali ipak postoje. Encourage i Dissapointing su praktično jedine opcije koje se mogu koristiti u ovom slučaju. Encourage je manje radikalna i vjerovatno će imati pozitivniji utjecaj na igrače.
-
Gubite sa tri i više golovaU ovakvim utakmicama je praktično sve već izgubljeno i korištenje bilo koje opcije teško će vam donijeti preokret, tako da možete sebi dozvoliti eskperimentiranje. Preporučio bih Angry kao jedino logično rješenje.
Isto tako se ponekad mogu pojaviti i neke druge opcije, ali one uglavnom imaju slično značenje kao i gore spomenute.
Post Match Team Talk (PoMTT)Osnovna razlika između ovog i druge dvije vrste TT-a je to što PoMTT ne može utjecati na ishod utakmice. Logično zato što je utakmica već završena. Iz tog razloga treba biti oprezan i paziti da se ne kaže nešto što će dugotrajno pokvariti odnose unutar ekipe ili sa nekim igračem. Zbog toga ne preporučujem korištenje teških kritika. Opcija None je jedna od onih koja nema negativnih posljedica ukoliko se koristi povremeno, pa nju možete koristiti u situacijama kada ne znate što bi trebalo reći.
-
Nakon dominantne pobjedeUobičajena reakcija trebala bi biti Well done ili u slučaju da ste izuzetno zadovoljni rezultatom ili igrom onda Sensational. Ukoliko je ekipa prije ovog meča imala lošu seriju rezultata tada koristite Why can't you play like this every match.
-
Nakon nezaslužene pobjedeDakle utakmica u kojoj ste pobijedili, ali igra nije impresionirala. U tom slučaju Not good enough je vjerovatno najbolje rješenje. Ovdje bi upozorili na oprez jer postoje taktike kojima i nije cilj da zadive igrom. Idealan primjer bio bi Inter Jose Mourinha. Ukoliko primjetite da vam pobjeđivanje sa 1-0 uz podređenu ulogu na terenu ide dobro možete i prestati koristiti ovu opciju jer ona gubi svoj smisao.
-
Nakon nezadovoljavajućeg rezultataNezadovoljavajući rezultat može biti poraz, remi ili pobjeda u kup utakmici koja vam neće osigurati prolaz. S obzirom na ovako širok izbor rezultata teško je odrediti univerzalni TT. Morati ćete sami procjenjivati situaciju te odlučivati što kazati igračima. Ukoliko se radi o porazu koji je praćen i lošom igrom onda igrače treba upozoriti sa „Disappointing“. Ako pak izgubite od snažnijeg tima ili odigrate neriješeno, a prije meča Vaš tim je bio blagi favorit onda „Good effort“ može imat pozitivan utjecaj. Ukoliko se ekipa doslovno osramoti, odnosno pretrpi težak poraz i tada je „Disappointing“ ponajbolje rješenje. „Angry“ je opcija koju ne bi preporučio čak ni u ovakvim situacijama, osim ukoliko se takva situacija ponavlja više puta u toku jedne polusezone ili par mjeseci.
Ovdje bi dodao da instrukcije tokom cijele utakmice moraju bti usklađene. Dakle ne možete prije meča ekipi reći da uživaju u igri i da je rezultat manje bitan a onda ukoliko gubite na poluvremenu sa jednim golom reći da ste razočarani. Ovakve greške vrlo vjerovatno će prouzročiti nezadovoljstvo i zbunjenost igrača te će se njihovo poštovanje prema vama kao menadžeru smanjivati.
Individualne instrukcijeOsnova za određivanje individualnih instrukcija treba biti igračeva forma, a na nju najbolje ukazuju ocjene koje dobija (Rating). Također treba uzeti u obzir i to da li je igrač nov u timu, oporavlja li se od ozljede...
Pre MatchUkoliko je igrač u prethodnoj utakmici ostvario bolju ocjenu od većine svojih suigrača (minimalno 7.5) tada se pojavljuje opcija „Pick up where you left off“ i trebali bi mu reći da se od njega očekuju dobre igre i u narednoj utakmici. Također igrači će ovo shvatiti kao vid pohvale tako da se ne morate bojati za negativnu reakciju.
Suprotna od toga je opcija“Expect better“ koja se pojavljuje u slučaju kada je igrač u prethodnoj utakmici dobio ocjenu manju od 5.5. Tako niska ocjena se dobija u slučaju izuzetno loše igre i slobodno možete reći da očekujete više tj. „Expect better“
Naredna opcija je „Expect performance“. Njenu upotrebu ne bi preporučio prečesto. Na nju najbolje reagiraju vrhunski igrači ili barem najbolji koje imate u ekipi. Koristite je prije važnih utakmica ili derbija.
Imajte u vidu i to da li je igrač u punoj fizičkoj spremi ili se vraća nakon ozljede, tu morate imati više strpljenja te ne nametati velika očekivanja. Isto je i sa mladim igračima koje uvodite u prvi tim. Idealne opcije za to su „No pressure“ i „You have faith“. Druga opcija je također izuzetno korisna za napadače koji dugo igraju van forme odnosno ne postižu golove.
Half Time-Post MatchSmatram da ovdje nije potrebno detaljno objašnjavanje svake opcije jer su one uglavnom slične kao i one koje se daju cijelom timu, odnosno funkcioniraju na istom principu. Ponovio bi da ono što ćete reći na poluvremenu odnosno na kraju mora biti usklađeno sa rečenim prije utakmice.
Za kraj treba reći da je Team Talk vrlo promjenjiva stvar. Dakle ne postoji šablon po kojem će sve idealno funkcionirati što je i realno. Dosta toga zavisi od karaktera igrača, ali i od rezultata, općeg stanja u klubu... Cilj ovog teksta je da predstavi generalne smjernice funkcioniranja TT-a . Sami ćete morati praviti prilagodbe svojoj ekipi i mijenjati određene stvari. Dosta toga se može pravilno odrediti slušajući vlastitu intuiciju što je po našem mišljenju fantastična stvar. Dakle sami najbolje znate kada vas je neki igrač razočarao ili iznenadio i u skladu sa time što mu trebate reći. Ova nepredvidljivost, intuicija, uzbuđenje kada se vratite iz 2-0 i pobijedite, a sve to nakon što ste se „izgalamili“ na ekipu, daje igri jednu dozu realnosti kakvu nema ni jedna druga i zbog toga je valjda svi toliko i igramo.epro(T'nT)